martes, 3 de marzo de 2015

2.7

Doncs la   relació amb Agnes es va acabar .Aquesta i el seu marit van fer  presio i van aconseguir que despret de molt jutges i de moltes injusticies fetes als Martorell es quedaren sense terres. Durant aquest periode,Joan va estar varies vegades empresonat com si fora un delincuent i va haver de fugir moltes vegades amb el propósit de no ser atrapat per la reina també.
Quan al cavaller no li quedava rés ,va rebre una carta d'Anglaterra mitjançant el seu bon amic Beauchump dient-li que la seua estimada Elisabeth estava a punt de morir i volia ver-li abans de fer-ho,Joan no va duptar en ningún moment d'anar a Anglaterra i es va embarcar quasi enseguida ja que tampoc tenia un perqué de quedar-se a València.En Anglaterra va estar amb Elisabeth durant els seus últims dies i quan aquesta va morir va acompanyar uns quants dies al seu amic Beauchump que ja havia perdut el poder que tenia en la època en la que es van coneixer.Al tonrar Joanot a la seua ciutat va anar a la casa d'uns bons amics d'ells i finalment va decidir allotjar-se a la casa de la seua germana Damiata,a la qual no li feia molta gràcia que es quedase amb ell,la seua mare va morir i cansat ja de tant plet encontra d'ell i Galceran  va a Nàpols a lliutar amb el rei ,Joan es va fer molt amic del nebot del rei, Carles de Viana princep destronat pel seu pare del regne de Viena.Poc despres el rei Alfons va morir i va deixar la Corona al seu germa i pare de Carles, Joan II, i Nàpols al seu fill bastard Ferrant.Carles i el seu sèquit,amb Joan,van anar a Sicília on van estar durant molt de temps i finalment set anys després de no haver estat en la península tornen.Es instal.len a Barcelona on el príncep Carles fa que la cultura torne a renaixer,i es tinga molt en conta la poesia,el  art i la  lliteratura.El príncep Carles es empresonat per ordres del seu para amb Joanot i uns quants homes més,El rei Joan II decideix posar al seu fill en una altra càrcel i finalment el allibera per les presions que van fer els nobles i el parlament.Carles de Viena mor i Joanot torna a la seua ciutat,es queda a casa de Damiata,i finalment mor dient-li al seu amic que per fi enten unes paraules que li va dir Beauchump i s'adona que un dels fills de Elisabeth era d'ell.Li demana a Martí Joan de Galba que cuide al seu llibre 'Tirant lo Blanch' com ell ho ha fet i dient-li que reconeix que la època dels cavallers ha mort .


Doncs la veritat com he dit aquest llibre m'ha agradat molt per que al voltant d'un tema,la biografia de Joanot Martorell, parla de molts en general,para d'amor,parla de batalles,parla d'honor,parla de hipocresía i moltes coses més.
A pesar de que el llibre a vegades es massa cansador de llegir hi ha parts que opaquen aquest sentiment i fan que siga més entretingut.Em sorprén bastant,per eixemple,el comportament de les dones en aquest llibre,podem veure la evolució de Damiata ,d'una xiqueta enamorada que acava convertint-se en una prostituta  perqué  ningú vol casar-se amb ella,i la veritat no m'estranya perqué en aquella època  ,supose,el més important eres les aparences.Personalment crec que en aquesta situació i en la de Agnes ,l'amant de Joanot,es pot veure reflectat que el amor a vegades fa que no penses amb cordura i que perdas la raó simplement per una persona,i que tota la teua existència,per a dir-ho d'alguna forma,dependa de l'home.També pense que el comportament d'Agnes al reaccionar quan Joanot la va deixar es deplorable i infantil,pense que eixa forma d'actuar per a una persona que es suposa es noble i sap com comportar-se no té cap sentit,pense que Agnes sabia el que li esperava al fer-se amant de Joanot.Però a la meteixa vegada se,no per experiència propia,que quan a una dona li humilien i li deixen com si no fóra res  tendeix a actuar de formes,a vegades, paregudes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario